VoIP is de toekomst op het gebied van zakelijke telefonie

bureaudijkstra.nl voip

Een ondernemer is gericht op efficiëntie met betrekking tot de kosten, maar ook met het oog op de service richting de klant. Telefooncontact is nog steeds een van de meest geprefereerde contactmethodes van mensen met bedrijven. Via telefonisch contact kun je in principe vanaf overal een persoonlijke relatie opbouwen en kunnen klanten snel geholpen worden. Tegelijkertijd is zakelijke telefonie voor veel klanten ook een irritatie bron, in verband met lange wachttijden en hoge kosten. Door gebruik te maken van zakelijke telefonie via het internet met Voice over IP komt hier een einde aan en kan de ondernemer zijn kosten onder controle houden en wordt de klant nu nog sneller en beter bediend.

Betere service met een VoIP oplossing

Een van de voordelen van een IP telefooncentrale zijn de uitgebreide mogelijkheden op het gebied van voice recording en keuzemenu’s op maat. Door hier gebruik van te maken kunnen klanten aanzienlijk sneller geholpen worden en met de juiste afdeling verbonden worden zonder eerst met meerdere mensen aan de lijn te hebben gezeten. Met voice recording heb je bovendien de mogelijkheid om antwoorden op veel gestelde vragen vooraf in te spreken, zodat er helemaal geen personeel meer aan te pas hoeft te komen. Ook zijn er diverse opties om de klant vast de juiste gegevens in te laten toetsen via het menu, zoals een klantnummer, zodat de medewerker direct alle gegevens voor zich heeft zodra de klant aan de lijn is.

Altijd inzicht in al het zakelijke telefoonverkeer via de cloud

Niet alleen voor de klant, maar ook voor het bedrijf en de flexibiliteit van de onderneming, is VoIP de ideale oplossing. Met VoIP ben je niet langer afhankelijk van een vaste telefoonlijn en telefooncentrale, maar kun je vanaf overal terecht en de bedrijfstelefoon opnemen. Dit geeft tal van mogelijkheden in een tijd waarin thuiswerken het nieuwe normaal is geworden. De enige voorwaarde, is dat er een werkende internetverbinding is en verder maakt de locatie niet meer uit. Ook voor de managers of de ondernemer zelf, is het mogelijk om ten alle tijden live de prestaties te kunnen inzien. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de gemiddelde wachttijden, het aantal wachtende klanten en de gemiddelde gespreksduur. Al deze gegevens zijn beschikbaar in de cloud met slechts een druk op de knop.